Balansiranje guma
Osim neprijatnih vibracija, disbalans pneumatika ne samo što oštećuje gume već stradaju i ležajevi, amortizeri, spone, prigušujući blokovi i ostali delovi ogibljenja.
Upravo zato treba strogo poštovati pravilo. Svaki put kada se pneumatik montira na vozilo, mora se balansirati. Ipak je najbolje gume redovno (jednom godišnje) proveravati, po potrebi balansirati i rotirati. Takođe treba proveriti balans guma pri prvim znacima podrhtavanja. Pritom, treba obratiti pažnju na sve pneumatike, a ne samo na one pogonske jer se i disbalans zadnjih točkova (kod vozila sa prednjim pogonom) prenosi na celo vozilo. Na ovaj način, pneumatici se ravnomerno troše, sprečavaju se potencijalni problemi koje uzrokuje disbalans, a smanjuje se i potrošnja goriva što svakako nije beznačajno.
Izbalansirani točkovi imaju sledeće prednosti:
- Ravnomerniju vožnju,
- Smanjeno trošenje guma,
- Poboljšanu udobnost u vožnji.
Usluga balansiranja točka obuhvata:
- Skidanje starih tegova
- Skidanje naslaga na točku koji mogu uzrokovati pogrešno očitavanje.
- Postavljanje točka u mašinu za balansiranje
- Otkrivanje i lociranje bilo kakve neuravnoteženosti
- Postavljanje olovnih tegova na odgovarajuće mesto
- uravnotežeje mase točkova.